ریاست معارف طالبان در قندهار، استفاده از تلفنهای هوشمند توسط دانشآموزان و آموزگاران را در مکاتب، ممنوع اعلام کرده است.
منابع محلی در ولایت قندهار روز (شنبه، ۱۷ سنبله) گفتهاند که ریاست معارف طالبان، استفادهی تلفنهای هوشمند برای دانشآموزان را نامناسب خوانده است.
منابع افزودهاند که بر بنیاد این تصمیم معارف طالبان، پس از این دانشآموزان و آموزگاران اجازه ندارند با تلفنهای هوشمند وارد مکتب شوند.
طالبان در سه سال گذشته در ولایت قندهار، محدودیتهای بیشتری را وضع کردهاند و در بیشترینهی موارد، آغاز محدودیتها بر زندهگی شهروندان بهویژه زنان و دختران، از این ولایت آغاز شده است.







