وزارت عدلیهی طالبان در اعلامیهای گفته است که تخریب نظام با ایرادگرفتن از اسناد توشیحشدهی تقنینی، بهمعنای ایرادگرفتن بر شریعت است و پیگرد قانونی دارد.
این وزارت روز (پنجشنبه، ۲۲ سنبله) اعلام کرده است که قوانین توشیحشده توسط این گروه «صددرصد شرعی» است و اگر کسی پس از این در رسانهها یا دیگر مجالس، با این قوانین مخالفت کند، با برخورد شرعی مواجه شده و به محاکم معرفی میشود.
به نقل از این اعلامیه، اگر شخصی به نسبت آگاه نشدن درست از قوانین، وضاحت بخواهد یا جهت اصلاح، ملاحظاتی داشته باشد دروازههای وزارت عدلیه بهروی آنان باز است.
این در حالی است که قانون تازه توشیحشدهی امر به معروف و نهی از منکر طالبان، با نقض صریح حقوق اساسی شهروندان و بهویژه زنان، با واکنشها و انتقادات گستردهی ملی و بینالمللی مواجه شده است.







