سازمان عفو بینالملل اعلام میگوید که طالبان زنان در افغانستان را از حضور در انستیتوتهای صحی منع کردهاند و باید بهگونه فوری به سرکوب جنسیتی پایان دهند.
این نهاد امروز(پنجشنبه، ۲۲ قوس) با نشر پیامی در برگه ایکس هشدار داده است که این اقدام طالبان دروازه آخرین فرصت باقیمانده برای آموزش در افغانستان را میبندد.
پیش از این نیز ریچارد بنت، گزارشگر ویژه ملل متحد در امور حقوق بشر افغانستان، گفته بود که تصمیم طالبان درباره بستن انستیتوتهای صحی، آسیبهای جدی به تمام شهروندان افغانستان وارد میکند.
گفتنی است که طالبان به دنبال اقدامهای سرکوبکننده خود بر زنان، چند روز پیش انستیتوتهای صحی دختران را بستند.







