دادگاه عالی طالبان اعلام کرده که دو تن به شمول یک زن را در ولایت سرپل شلاق زده است.
این دادگاه امروز (دوشنبه، ۱۸ حمل)، با نشر اعلامیهای نوشته است که این افراد متهم به رابطه خارج از ازدواج بودند.
طبق اعلامیه، دادگاه طالبان این افراد را به سه سه ماه حبس و هرکدام ده ضربه شلاق محکوم کرده است.
در آخرین مورد طالبان دو مرد را در ماه حوت سال گذشته در بلخ شلاق زده بودند.
طالبان از زمان تسلط دوباره بر افغانستان بارها افراد متهم را در ملاءعام شلاق زدهاند و شش نفر را در حضور صدها تماشاگر اعدام کردهاند.
نهادهای حقوق بشری بینالمللی اعدام و مجازات بدنی افراد متهم را خلاف قوانین بینالمللی و کرامت انسانی میدانند و خواستار توقف آن هستند.







