برنامه جهانی غذای سازمان ملل میگوید که بیش از چهار میلیون مادر و کودک در افغانستان دچار سوءتغذیه شده اند.
این برنامه با نشر خبرنامهای در صفحه اکساش امروز (چهارشنبه، ۷ جوزا) گفته است که برخی از این زنان با حمایت سازمان صحی جهان تحت درمان قرار میگیرند.
این نهاد پیش از این هشدار داده بود که احتمال مبتلا شدن ۳.۵ میلیون کودک به سوءتغذیه در سال ۲۰۲۵ وجود دارد.
صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در افغانستان ماه گذشته نیز اعلام کرده بود که اکثر کودکان در افغانستان به تنوع یا مقدار غذای کافی برای رشد سالم دسترسی ندارند.
یونیسف (دوشنبه، ۲۲ ثور) با نشر پستی در صفحهی ایکس خود نوشته بود که «مادران نیز دچار بیماری سوءتغذیه هستند که منجر به چرخهی مضر سوءتغذیه میشود.»
گفتنی است که فقر مزمن، ضعف نظام خدمات صحی، تغییرات اقلیمی و کاهش کمکهای بینالمللی باعث شدهاند که میلیونها تن از شهروندان افغان، بهویژه زنان باردار، شیرده و کودکان زیر پنج سال، به مواد غذایی کافی و مغذی دسترسی نداشته باشند.







