رسانه امریکایی پولیتیکو گزارش داده است که، تمامی کارمندان باقیمانده شبکه صدای امریکا تا پایان هفته جاری اخراج خواهند شد.
در گزارش این رسانه که (چهارشنبه، ۷ جوزا) به نشر رسیده، چهار کارمند ارشد صدای امریکا، که نخواستند نامشان فاش شود، به پولیتیکو گفتهاند که منابع بشری این شبکه با ارسال ایمیل، کارمندان را در جریان اخراج قریبالوقوع قرار دادهاند.
بر بنیاد این گزارش، در این مرحله حدود ۸۰۰ کارمند رسمی صدای امریکا اخراج خواهند شد. پیش از این نیز، حدود ۶۰۰ کارمند قراردادی این رسانه در اوایل ماه جاری از سوی اداره ترامپ کنار گذاشته شدند.
این تصمیم در چارچوب سیاستهای دولت ترامپ برای کاهش هزینههای اضافی اتخاذ شده است. شکایت صدای امریکا به دادگاه برای توقف این روند نتیجهای در پی نداشت و دادگاه تجدید نظر اعلام کرد که در امور اداری دولت مداخله نمیکند.
شبکه صدای امریکا در سال ۱۹۴۲ میلادی و در جریان جنگ جهانی دوم، از سوی دولت ایالات متحده برای مقابله با تبلیغات آلمان نازی راهاندازی شد. این رسانه در دهههای بعد به ابزار دیپلماسی عمومی امریکا بدل شد و به چندین زبان، از جمله فارسی، پشتو، اردو، چینی و روسی، برنامه نشر میکرد.







