شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل به اخراج ایران از کمیسیون جایگاه زن سازمان ملل متحد رای داد.
این شورا که ۵۴ عضو دارد در جلسه نا وقت دیروز با ۲۹ رای موافق، ۸ رای مخالف و ۱۶ رای ممتنع، ایران را از کمیسیون جایگاه زن سازمان ملل کنار گذاشت.
طرح اخراج ایران از کمیسیون جایگاه زن سازمان ملل متحد توسط ایالات متحده امریکا به دلیل سرکوب سیستماتیک زنان در ایران از جمله در جریان خیزش سراسری، پیشنهاد شد.
کمیسیون مقام زن سازمان ملل، اصلیترین نهاد جهانی برای دفاع از حقوق زنان و از بین بردن تبعیض است که به عنوان زیرمجموعه شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل فعالیت میکند.
ایران در سال گذشته میلادی به عضویت این نهاد انتخاب شد. دوره عضویت در کمیسیون مقام زن سازمان ملل، چهار سال است. این شورا، ۵۵ عضو دارد.







