کمیسیون عالی طالبان در امور مهاجران خبر داده است که پاکستان در یک روز ۱۰۲۵۳ مهاجر افغان را اخراج کرده است.
این کمیسون امروز (پنجشنبه، ۲۲ عقرب) گزارش داده است که این مهاجران روز گذشته اخراج و از طریق گذرگاهها مرزی وارد کشور شدند.
همچنان، ۳۸۴ مهاجر دیگر کشور از ایران نیز به گونه اجباری و اختیاری بازگشت داده شدهاند.
قابل ذکر است که این مهاجران از طریق گذرگاههای مرزی تورخم، سپین بولدک، بهرامچه، اسلام قلعه و پل ابریشم به افغانستان برگشتهاند.
این درحالیست که روز گذشته شماری از مهاجران افغانستان در پاکستان در یک نامه سرگشاده از شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان خواسته اند تا روند اخراج مهاجران افغان را متوقف کند.
آنان گفتند که در صورت بازگشت زندگی شان در معرض خطر جدی مرگ قرار دارد.
در بخشی از نامه آمده بود که «ما از دولت پاکستان میخواهیم تصمیم به اخراج افغانهایی را که در روند اسکان مجدد ایالات متحده شاملاند، به تعویق اندازد یا لغو کند. بازگشت ما به افغانستان مساوی با تهدید مستقیم جان و آزادی ما خواهد بود.»
امضا کنندگان این نامه در دولت پاکستان خواستند که با همکاری سفارت امریکا در این کشور روند بررسی پرونده های افغانان را شدت بخشیده تا این افراد از بلاتکلیفی نجات یابند و در یک کشور امن پناهنده شوند.







