منابع، به راوی زن میگوید که یک زن در شهر هرات توسط شوهرش به قتل رسیده است.
یکی از منابع، میگوید که این زن کارمند پزشکی در شفاخانهی حوزهای هرات بود و شب گذشته –یکشنبه، ۱۶ قوس- پس از این که از سر کار به خانه برگشته، توسط شوهرش خفه شده و جان باخته است.
منبع میافزاید که جسد این زن، امروز توسط خانوادهاش به شفاخانه منتقل شده است.
به گفتهی منابع، شوهر این زن پس از قتل او از محل فرار کرده است.
منبع، انگیزهی قتل را مشکلات خانوادگی عنوان میکند.
مسئولان امنیتی طالبان در هرات، هنوز در این باره چیزی نگفتهاند.
در هفتههای اخیر، رویدادهای مشابه قتل زنان در ولایتهای مختلف گزارش شده است.
شنبهی همین هفته، یک مرد در ولسوالی آقچهی جوزجان، خواهرش را با شلیک گلوله کشت.
مسئولان امنیتی طالبان در جوزجان، انگیزهی این رویداد را مسئلهی «ناموسی» عنوان کردهاند.







