دادگاه عالی طالبان، اعلام کرده که دو تن به اتهام دزدی در ننگرهار شلاق زده شدند.
این دادگاه، امروز (سهشنبه، ۱۸ قوس) در وبسایتش نوشته که این افراد پیشتر توسط دادگاه ابتدایی ننگرهار، به دو سال زندان و 25 ضربه شلاق محکوم شده بودند.
طالبان پس از بازگشت به قدرت، تطبیق مجازات بدنی بر متهمان را از سر گرفته و در کنار زندانیکردن، در بیشتر از چهار سال گشته، هزاران تن را در ولایتهای مختلف در برابر چشم مردم شلاق زدهاند.
هرچند سازمانهای حقوقبشری و سازمان ملل متحد، مجازات بدنی متهمان را خلاف کرامت انسانی دانسته و بارها خواستار لغو آن شدهاند، اما طالبان آن را شرعی دانسته و بر تطبیق آن پافشاری دارند.







