کمیسیون رسیدگی به مشکلات مهاجران طالبان، اعلام کرده که سه هزار و 632 شهروند افغانستان در یک روز از پاکستان و ایران بازگشت داده شدهاند.
این نهاد امروز (پنجشنبه، 23 دلو) در خبرنامهای گفته که این افراد روز گذشته از طریق گذرگاههای مرزی تورخم در ننگرهار، اسپینبولدک در کندهار، بهرامچه در هلمند، اسلامقلعه در هرات و گذرگاه پلابریشم در نیمروز وارد افغانستان شدهاند.
در حالی که نهادهای بینالمللی از اخراج مهاجران افغانستان از کشورهای همسایه نگرانی دارند، بازگشت اجباری مهاجران از ایران و پاکستان بدون وقفه ادامه دارد.
یک رزو پیشتر نیز، بیش از دو هزار و 200 تن از پاکستان و ایران بازگشت داده شدهاند.
بازگشتکنندگان به افغانستان، با نداشتن سرپناه، بیکاری و محدودیت دسترسی به خدمات اساسی مانند خدمات بهداشتی روبهرو میشوند.







