سازمان حمایت از رسانههای افغانستان میگوید که استخبارات طالبان، احمدجاوید نیازی، مسئول «خبرگزاری پیگرد» در کابل را بازداشت کردهاند.
این نهاد روز گذشته –جمعه، 18 ثور- گزارش داده است که بازداشت آقای نیازی، مانعی جدی در برابر آزادی بیان و فعالیتهای رسانهای میداند.
در اعلامیهی سازمان حمایت از رسانههای افغانستان، آمده است که آقای نیازی پنجشنبه -17 ثور- از دفتر کارش در کابل بازداشت شده و تا اکنون معلومات دقیقی از محل نگهداری و سرنوشت او در دست نیست.
سه روز پیش از این، طالبان وحید فرهادی، مسئول رادیوی «اتحاد» در لوگر را بازداشت کرده بودند.
بر اساس آمار سازمان حمایت از رسانههای افغانستان، در حال حاضر هفت خبرنگار در زندان طالبان به سر میبرند.
این نهاد خواستار رهایی فوری آقای نیازی و دیگر خبرنگارن زندانی از سوی طالبان شده است.
سازمان حمایت از رسانههای افغانستان، از نهادهای بینالمللی و سازمانهای حامی رسانهها نیز خواستار افزایش تلاش برای تأمین حقوق خبرنگاران در افغانستان شده است.







