سازمان ملل متحد، میگوید که نزدیک به نیمی از خبرنگاران زن برای دراماندنماندن از آزار و اذیت آنلاین، دست به خودسانسوری میزنند.
بخش زنان ملل متحد، امروز (شنبه، 19 ثور) در اکس نوشته است که 45 درصد خبرنگاران و فعالان رسانهای زن، برای جلوگیری از آزار و اذیت، در شبکههای اجتماعی خود را سانسور میکنند.
ورود هوش مصنوعی، امکان سوءاستفاده و آزار آنلاین خبرنگاران و فعالان رسانهای زن را تشدید کرده است.
در نظرسنجی اخیر بخش زنان ملل متحد و اتحادیهی اروپا، آمده است که ۴۵ درصد از خبرنگاران و فعالان رسانهای زن، برای جلوگیری از آزار، در شبکههای اجتماعی خودسانسوری میکنند؛ رقمی که نسبت به ۲۰۲۰ حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است.
نزدیک به 22 درصد اشتراککنندگان نظرسنجی، گفتهاند که در محیط کاری خود نیز دست به خودسانسوری میزنند.
فرانچسکا دونر، بنیانگذار و سردبیر The Persistent میگوید که خبرنگاران زن، به شکلهای بسیار خاصی هدف قرار میگیرند و انگیزهی این حملهها نیز خاموشکردن صدای آنها است.
به گفتهی او، با استفاده از تصاویر دیپفیک، ویدیوها و اپلیکیشنهای دستکاری تصویر، هوش مصنوعی مولد خشونت آنلاین را از کامنتها و میمهای ساده چند سال قبل، به تصویرها و ویدیوهای بسیار واقعی امروز تبدیل کرده است.
دونر، میافزاید که حملههایی که با همکاری هوش مصنوعی انجام میشود، تقریباً مهارناپذیر شده است.







