مسئولان وزارت صحت طالبان، با نگرانی از کمبود امکانات درمانی برای بیماری تالاسمی در افغانستان، میگویند که بیش از 700 زن تنها در کابل به این بیماری دچار استند.
نیازگل نیازمند، آمر بانک خون وزارت صحت طالبان، امروز (شنبه، 19 ثور) در برنامهای به مناسبت روز جهانی تالاسمی در کابل، گفته است که در حال حاضر هزار و 500 تن شامل 710 زن در کابل به تالاسمی مبتلا استند.
مسئولان وزارت صحت طالبان، برای گسترش خدمات درمانی برای بیماری تالاسمی خواستار همکاری جامعهی جهانی شده است.
بر اساس آمار وزارت صحت طالبان، در حال حاضر بیش از 11 هزار تن در سراسر افغانستان به بیماری تالاسمی مبتلا استند.
تالاسمی یک بیماری خونی ژنیتیکی است که در اثر آن، تولید هموگلوبین مختل شده و سبب کاهش کرویات سرخ خون میشود.







