آزیتا نظیمی، خبرنگار و فعال حقوق زن در واکنش به افزایش قتل زنان در هفتههای اخیر، میگوید که آن چه امروز در افغانستان بر زنان میگذرد، نشاندهندهی نبود عدالت است.
خانم نظیمی، امروز (یکشنبه، 20 ثور) در یک پیام تصویری گفته است که محافظتنشدن از زندگی زنان و بیپاسخماندن قتل آنها، به معنای مرگ وجدان جامعه است.
این فعال حقوق زن، افزوده است که زنان و دختران، از خانه تا خیابان قربانی خشونت میشوند که عامل آن گاهی نزدیکان زنان و گاهی هم نیروهای طالبان استند.
خانم نظیمی همچنان گفته است که تقریباًَ هر روز یک زن در افغانستان کشته میشود و بعد فراموش میشود.
این در حالی است که در روزهای اخیر، رویدادهای قتل زنان در افغانستان بیشتر شده است؛ طوری که قتل زنان در هرات، غور، بدخشان و کابل گزارش شده است.
پیش از این، جنبش تحول تاریخ زنان افغانستان، گفته بود که خشونتهای خانوادگی، قتلهای هدفمند زنان و نقض ساختارمند حقوق بشر در افغانستان افزایش چشمگیری یافته است.
این جنبش پنجشنبه – ۱۷ ثور- در اعلامیهای گفته است که در نبود حاکمیت قانون، سیستم قضایی مستقل و سازوکارهای حمایتی برای زنان، قربانیان خشونت از دسترسی به عدالت محروم استند.







