گروه اتحاد ملی افغانستان، از دعوت زنان به نشست سازمان ملل متحد استقبال کرده و خواستار عدم تعامل با طالبان شده است.
این فعالان حقوق زنان روز (یکشنبه، ۸ دلو) در اعلامیهای نوشت که طالبان باید پاسخگوی اعمال خود در برابر زنان و دختران باشند.
این فعالان همچنین از اشتراککنندگان نشست دوحه که قرار است در ٢٩ دلو برگزار شود، خواستهاند تا طالبان را در فهرست سیاه سازمان ملل نگهدارند.
در بخشی از این اعلامیه آمده است: «ما از اعضای سازمان ملل میخواهیم که با قاتلان مردم و زنان افغانستان تعامل نکرده و به رسمیت شناختن آنان را تحریم و برای منزوی ساختن و فشار بر طالبان تعزیرات جدید و شدیدتر را اتخاذ کنند.»
اخیراً سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که دبیرکل سازمان ملل متحد در روزهای (یکشنبه و دوشنبه، ٢٩ و ٣٠ دلو) در دوحه میزبان نشستی درباره افغانستان خواهد بود.
این در حالی است که مقامهای طالبان گفتهاند نمایندهی این گروه، در نشست دوحه دعوت شده است.







