یک دختر ۱۸ ساله در ولایت فاریاب، خود را حلقآویز و به زندهگی خود پایان داده است.
عصمتالله مرادی، سخنگوی والی طالبان در فاریاب گفته که این دختر فیروزه نام داشت و شب (شنبه، ۴ حمل) در خانهاش در روستای آلتی بولک از مربوطات ولسوالی قرمقول خودکشی کرده است.
هرچند طالبان انگیزه خودکشی فیروزه را بیماری روانی عنوان کردهاند، اما باشندهگان محل میگویند که این دختر جوان به دلیل خشونتهای خانوادهگی خود را حلقآویز کرده است.
خشونتهای خانوادهگی پس از تسلط طالبان بر افغانستان به گونهی نگرانکنندهای افزایش یافته و کارشناسان عمدهترین دلیل آن را نبود مراجع رسمی رسیدهگی به مسایل مربوط به خشونتهای خانوادهگی میدانند.







