سرپرست نمایندهگی افغانستان در سازمان ملل متحد گفته است که طالبان میخواهند اعتراضات مردمی در بدخشان را به اتهام خواست کشت خشخاش، سرپوش بگذارند و به چشم جهانیان خاک بپاشند.
نصیراحمد فایق روز (یکشنبه، 16 ثور) روی برگهی ایکس نوشته است که نارضایتی از طالبان در تمامی ولایات افغانستان وجود دارد و دامنهی این اعتراضات در حال گسترش است.
او تاکید کرده است که خیزش مردمی در بدخشان ناشی از ظلم، فساد، جنایت و نقص حریم خصوصی مردم از سوی طالبان است، زیرا این گروه در برابر مردم و حتی طالبان غیرپشتون برخورد دوگانه دارد.
فایق افزوده است که مردم افغانستان هرگز در برابر ظلم، بیعدالتی و جهالت سکوت نکردهاند.
در سه روز گذشته، ولسوالیهای درایم و ارگوی ولایت بدخشان گواه اعتراضات مردمی بوده و برخورد خشونتبار طالبان با معترضین، دو کشته وبیش از ده زخمی بر جای گذاشته است.
باشندهگان ولسوالی ارگوی بدخشان روز گذشته در قطعنامهای خواستهاند تا طالبانی که از دیگر ولایتها آمده و زبان مردم را نمیفهمند و قادر به افهام و تفهیم با مردم نیستند، باید از بدخشان خارج شوند.







