نماینده دایمی پاکستان در سازمان ملل متحد گفته است که کشورش در تلاش برگرداندن ۱.۵ میلیون مهاجر ثبتنامشدهی افغان، به کشورشان است.
منیر اکرم طی سخنرانی در شورای اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل متحد افزوده است که یک میلیون مهاجر افغانستان در پاکستان اصلاً ثبتنام نشدهاند و هزاران مهاجر افغان، بدون هرگونه مدرک اقامت در پاکستان حضور دارند.
در همین حال پارلمان پاکستان به نقل از آقای اکرم روی برگهی ایکس نوشته است که در چهار دههی گذشته، این کشور بیش از ۵میلیون مهاجر افغان را میزبانی کرده است.
پاکستان از نومبر سال گذشته طرح اخراج مهاجران افغان بدون مدرک از این کشور را آغاز و بیش از نیم میلیون نفر را به افغانستان اخراج کرده است.
این کشور اکنون در حال اجرای مرحله دوم اخراج اجباری مهاجران ثبتنام شدهی افغان، به کشورشان است.







